تقاضای شهمیرزادی‌هابرای الحاق به مازندران

به گزارش خبرنگارنیوزنکاوبه نقل ازفارس شهمیرزادی‌هاباحضوردرشهرستان ساری مرکز مازندران خواستارالحاق به مازندران شدند.
شهروندان شهرستان شهمیرزاد بادردست داشتن بنرهایی خواستار بازگشت و الحاق دوباره این شهرستان به استان مازندران شدند.
13920618000300_PhotoL

شهروندان شهرستان شهمیرزاد، استان مازندران را سرزمین مادری خود می‌دانستند و خواستار بازگشت دوباره خود به استان سرسبز مازندران شدند.
شهروندان شهرستان شهمیرزاد در مقابل استانداری مازندران یک صدا می‌گویند: ما مازندرانی هستیم.
علی شکرویان، شهروند شهمیرزادی در حاشیه این تجمع در مقابل استانداری مازندران در گفت‌وگو باخبرنگارخبرگزاری فارس در ساری علت اصلی این حضور را الحاق دوباره شهرستان شهمیرزاد به استان مازندران عنوان کرد.

این شهروند شهمیرزادی با اشاره به اینکه این حضور خواسته همه شهروندان شهمیرزادی است، افزود: ما شهروندان شهمیرزادی از نظر فرهنگ و گویش زبانی تفاوت بسیار زیادی با استان سمنان داریم.

شکرویان تصریح کرد: ما از نظر فرهنگ و زبان اشتراک بسیار زیادی با استان مازندران داریم.

وی به مصوبه هیئت دولت در ۱۸ فروردین ۱۳۹۲ اشاره کرد و اذعان داشت: در این مصوبه ذکر شده است که شهرستان شهمیرزاد متشکل از شهر شهمیرزاد و دهستان‌های پشت کوه و چاشم به شهرستان تبدیل شوند.

شکرویان با اشاره به اینکه خبرهای مبنی بر لغو مصوبه هیئت دولت به گوش می‌رسد، بیان کرد: برای ما دیگر مهم نیست که این مصوبه اجرا شود یا نشود و تنها چیزی که از مسئولان می‌خواهیم این است که ما به استان مازندران الحاق شویم.

وی تأکید کرد: ما شهروندان شهمیرزاد به هیچ وجه اشتراکی با استان سمنان نداریم.

این شهروند شهمیرزادی افزود: تا به الان هیچگونه حمایتی از سوی مسئولان استان سمنان نشدیم.

همچنین در این تجمع مقابل استانداری مازندران پیرمردی خواستار الحاق شهرستان شهمیرزاد به استان مازندران شد.

این پیرمرد شهمیرزادی در گفت‌وگو با خبرنگار گفت: از زمانی که به استان سمنان ملحق شدیم وضع ما بدتر شده است.

این شهروند شهمیرزای به خشک شدن درختان گردو ۲ هزار ساله کشاورزان شهمیرزادی اشاره کرد و گفت: تمام آب‌های زمین‌های کشاورزی ما قطع شده است.

مقصودی با گلایه از مسئولان استان سمنان و مهدی‌شهر، بیان کرد: ما در طول این چند سال هیچگونه حمایتی از سوی مسئولان استان سمنان نشدیم.

وی تأکید کرد: بنده در استان مازندران به دنیا آمدم و سرزمین مادری من مازندران است و می‌خواهم شهرستان شهمیرزاد به استان مازندران برگردد.

شهروندان شهمیرزادی که صبح امروز برای الحاق دوباره این شهرستان به مازندران در مقابل استانداری مازندران حضور پیدا کردند با همکاری نیروی انتظامی به خانه‌های خود در شهرستان شهمیرزاد باز گشتند.

همچنین تعدادی از افرادی که خود مردم انتخاب کردند به همراه اعضای شورای شهر شهمیرزاد برای رایزنی و الحاق این شهرستان به استان مازندران وارد استانداری مازندران شدند.

اعضای شورای شهر شهمیرزاد برای بیان مشکلات مردم شهمیرزاد با علی قدیری مدیرکل امنیتی استانداری مازندران و یدالله نبوی مدیرکل حراست استانداری مازندران گفت‌وگو کرد.

سید امیر مسعود احمدپناه به نمایندگی از شورای شهر شهمیرزاد درباره نتیجه این حضور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ساری گفت: برای نابرابری‌های سیاسی و عدم ایجاد عدالت در بین شهرستان شهمیرزاد ما خواستار الحاق این شهرستان با مازندران هستیم.

عضو شورای شهر شهمیرزاد با اشاره به اینکه منابع آبی شهرستان شهمیرزاد را به این شهرستان انتقال دادند، افزود: اصل این موضوع که استان سمنان شهرستان شهمیرزاد را برای خود پس از جدایی با استان مازندران را گرفت، تامین آب مورد نیاز خود بوده است.

احمدپناه تأکید کرد: از سال ۸۵ برای مشکلات شهرستان شهمیرزاد هرچه پیگیری و درخواست کردیم، هیچگونه توجهی به این شهرستان نشد و بر مشکلات مردم افزوده شده است.

وی بااشاره به اینکه شهرستان شهمیرزاد از نظر گویش، فرهنگ، اجتماعی و اقتصادی با استان سمنان تفاوت بسیار زیادی دارد، بیان کرد: ما همیشه خود را یک مازندرانی می‌دانیم.

عضو شورای شهر شهمیرزاد با اشاره به اینکه شهمیرزاد در استان سمنان بیشترین مسافران را به خود اختصاص داده است، بیان کرد: ۸۰ درصد مصوبات هیئت دولت در چهار دوره سفر به استان سمنان اجرایی نشد.

احمدپناه با اشاره به اینکه علی قدیری از پیشنهاد الحاق شهمیرزاد به استان مازندران استقبال کرده است، افزود: مدیرکل امنیتی استانداری مازندران قول‌هایی مبنی بر رسیدگی الحاق شهمیرزاد به مازندران را داد.

رئیس شورای اسلامی شهمیرزاد نیز در این تجمع در جمع خبرنگاران با اعلام اینکه از سال‌های دور شهمیرزاد متعلق به استان مازندران بوده و فریاد چندین ساله مردم این شهر به گوش مسئولان سمنانی نمی‌رسید، اظهار داشت: مردم شهرستان شهمیرزاد دارای مشترکات مختلف زبانی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی با مردم مازندران هستند و خواستار الحاق شدن به مازندران هستند.

خاکسار، جمعیت شهمیرزاد را ۲۰ هزار نفر به صورت ثابت دانست و ادامه داد: با توجه به اینکه شهمیرزاد منطقه نمونه گردشگری بین‌المللی است، جمعیت ۱۰۰ هزار نفره سیار را خدمات می‌دهد.

وی افزود: شهمیرزاد دارای روستاهای متعدد و نقاط مهم گردشگری است و دامداری و کشاورزی در این شهرستان رونق دارد.

رئیس شورای اسلامی شهر سمنان خاطرنشان کرد: تمامی روستاهای بخش شهمیرزاد خواستار ملحق شدن به مازندران هستند.

وی، پیگیری‌های مردم را از طریق استانداری مازندران دانست و اذعان داشت: تاکنون با مراجعه به مدیریت تقسیمات کشوری پیگیری ما در حد انتقال به دستگاه‌های ذیربط انجامیده است.

دیدگاه های این مطلب

3 نفر دیدگاه خود را در مورد این خبر بیان کردند. شما نفر بعدی باشید

  1. ادریس مازنی در گفت:

    شهر های مازنی زبان برگردانید به سرزمین از جمله فیروزکوه دماوند شامرزا که سرزمین مادریشون خواهش می کنم دیگر مهمان نوازی نکنید و قوم های دیگر را نزارید بیان به مازندران که اگر بیان شما باید از مازندران برین نزارید بی غیرت بشیم

  2. خواستار الحاق شامرزا به مازندران هستم انگار شما حرف مارا نمیشنوید باید اعتصاب کرد

  3. شهمیرزاد را به مازندران بدهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *