نظارت استاندارد بر ۱۱۸ هزار واحد تولیدی در کشور وجود ندارد

معاون نظارت بر اجرای سازمان ملی استاندارد کشور گفت: در حال حاضر محصول ۲۲ هزار واحد تولیدی که ۴۴ هزار محصول تولید می‌کنند مشمول استاندارد است و این در حالی است که در کشور ۱۴۰ هزار واحد تولیدی در حال فعالیت است.
به گزارش نیکاخبر، وحید مرندی‌مقدم در مراسم روز استاندارد در استان مازندران اظهار کرد: مصادیق امر به معروف و نهی از منکر در همه زندگی انسان قابل لمس است و یکی از مصداق‌های امر به معروف و نهی از منکر در استاندارد وجود دارد.

وی تصریح کرد: در راستای اجرای امر به معروف و نهی از منکر و برای استانداردسازی کالاها و نظارت بر فرآیند تولید کالا در سه سال گذشته بیش از ۱۰۰ هزار نمونه‌برداری از مراکز تولید و عرضه کالا انجام شده است.

معاون نظارت بر اجرای سازمان ملی استاندارد کشور خاطرنشان کرد: بیش از یک‌میلیون بازرسی در کل کشور انجام شد و ۲ هزار و ۵۰۰ مورد کالا به مراکز تولیدی مرجوع و ۶۰۰ مورد جعل آرم استاندارد به مراجع قضایی اطلاع‌رسانی شده است.

وی اضافه کرد: توان سازمان ملی استاندارد در راستای استانداردسازی با وضع و منابع مالی موجود همین مقدار است و تلاش می‌کنیم که به خوبی به وظایف خودمان عمل کنیم.

معاون نظارت بر اجرای سازمان ملی استاندارد کشور با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲۲ هزار واحد تولیدی، ۴۴ هزار محصول مشمول استاندار را تولید می‌کند، تصریح کرد: در کشور ۱۴۰ هزار واحد تولیدی در حال فعالیت است که نمی‎توانیم با منابع و توان فعلی بر همه آنها نظارت از جنس استاندارد داشته باشیم.

وی با اشاره به ابلاغ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی توسط رهبر انقلاب اسلامی در کشور اظهار کرد: بند ۲۴ سیاست کلی اقتصاد مقاومتی در حوزه استاندارد است، خواسته رهبر انقلاب این است که همه کالاها در کشور پوشش استاندارد داشته باشند.

مرندی‌مقدم در ادامه با اعلام اینکه ۳۰ هزار سند استاندار ملی در کشور تدوین شد، گفت: تنها ۲ هزار مورد در کشور اجرا می‌شود و باید برای ۲۸ هزار مورد دیگر مورد استفاده قرار گیرد که در حال حاضر با هزینه کم و با اعتماد به واحدهای تولیدی بنا داریم که این موارد در دستور کار قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: هر نوع توسعه بدون عبور از استاندارد محکوم به شکست است، برای توسعه در کشور باید از مسیر استاندارد عبور کنیم.

معاون نظارت بر اجرای سازمان ملی استاندارد کشور با اعلام اینکه برای اجرای ۲۳ بند از اقتصاد مقاومتی و برای موفقیت در کشور باید بند ۲۴ که مربوط به استاندارد است، عبور کرد.

دیدگاه های این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *