ششمین رزمایش فدائیان حریم ولایت نیروی هوایی ارتش+تصویر

ششمین رزمایش فدائیان حریم ولایت نیروی هوایی ارتش عصر امروز با اعزام جنگنده‌ها به پایگا‌ه‌های خود پایان یافت.
به گزارش نیکاخبر: ششمین رزمایش فدائیان حریم ولایت نیروی هوایی ارتش، با اعزام جنگنده‌ها به پایگا‌ه‌های خود پایان یافت.

در این رزمایش سه روزه که از روز دوشنبه(۲۶ مهر ۹۵) آغاز شده بود، انواع هواپیماهای شکاری رهگیر، شکاری بمب افکن، ترابری نیمه سنگین و سبک، هواپیماهای ارتباطی و شناسایی، سوخت رسان و انواع پهپادها حضور داشته و بخشی از توان نیروی هوایی ارتش در صیانت و دفاع از حریم هوایی میهن اسلامی به نمایش گذاشته شد.
ششمین رزمایش اقتدار هوایی فدائیان حریم ولایت
امیر روزخوش در نخستین روز این رزمایش و در در جمع خبرنگاران اعلام کرده بود که: عملیات برد بلند جنگنده‌ها و دقت در نقطه‌زنی بمب‌ها از محورهای اصلی رزمایش است.

13950728000892_photol
امیر برخور جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش نیز روز نخست رزمایش در جمع خبرنگاران گفته بود که: با توجه به اینکه این یک رزمایش هوایی است تمام کشور در پوشش این رزمایش قرار می‌گیرد و اولین اقدام عملیات شناسایی منطقه توسط هواپیماهای شناسایی،‌پهپادهای ارتش صورت گرفته است.
در شب نخستین روز رزمایش نیز عملیات بارریزی C130 و تیراندازی شبانه فانتوم‌ها با پشتیبانی اف ۱۴ها با موفقیت انجام شد.

13950728001003_photol
پرواز شبانه تامکت
در روز دوم رزمایش فدائیان حریم ولایت نیروی هوایی نیز ۲۶ پرواز صورت گرفت و تمرین رزم هوایی جنگنده‌های اف ۱۴ و میگ ۲۹ با موفقیت انجام شد.
یکی دیگر از عملیات‌های روز دوم رزمایش نیز عملیات مقابله با تک شیمیایی دشمن و پاکسازی جنگنده با موفقیت انجام شد.

13950728000980_photol
عملیات مقابله با تک شیمیایی دشمن
در ادامه دومین روز از رزمایش فدائیان حریم ولایت هواپیماهای بومی صاعقه با بمب های ۵۰۰ پوندی اهداف فرضی بر روی باندهای پروازی منطقه نبرد را با موفقیت منهدم کردند.
همچنین جنگنده بمب افکن های فانتوم سوختگیری هوایی از هواپیمای سوخت رسان را به منظور نفوذ در عمق منطقه نبرد و افزایش شعاع عملیاتی در دستیابی به اهداف برد بلند را با اجرای ماموریت TOP COVER توسط هواپیماهای اف-۱۴ اجرا کردند.

13950728000897_photol
در صبح آخرین روز رزمایش فدائیان حریم ولایت نیروی هوایی نیز،
جنگنده‌های سوخو٢٤ و اف٤ با موشک های نقطه زن و ارتقا یافته اهداف را منهدم کردند.

جنگنده بمب افکن های راهبردی سوخو٢٤ نیز اهداف مورد نظر را با موشک های بهینه سازی شده و نقطه زن Kh-29 و Kh-25 منهدم کردند.

13950728000916_photol

یکی از از عملیات‌های آخرین روز رزمایش بزرگ فداییان حریم ولایت، انهدام جنگنده های فانتوم نیروی هوایی ارتش با استفاده از بمب های بومی و هوشمند قاصد بود.

این جنگنده ها همچنین با شلیک موشک نصر و بمب ٢٠٠٠ پوندی لیزری سی سی جی مواضع از پیش تعیین شده را نابود ساختند.

امیر خلبان روز خوش سخنگوی رزمایش اعلام کرد: جنگنده های اف٧ با استفاده از بمب های بهینه سازی شده اهداف تعیین شده روی باند پروازی منطقه نبرد در رزمایش را بمباران کردند.
13950728000966_photol-1

شلیک موشک نصر و بمب قاصد و انهدام اهداف زمینی توسط جنگنده های اف۴ و سوختگیری هوایی چهار فروند جنگنده اف۴ توسط تانکر سوخت رسان از دیگر عملیات‌های روز آخر رزمایش بزرگ فداییان حریم ولایت ۶ بود.

عصر امروز نیز با اعزام جنگنده‌های حاضر در رزمایش به پایگاه خود،این رزمایش پایان یافت.

فارس

دیدگاه های این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *