حسین تنها مولودی که روضه، روز ولادتش خوانده شد/تصویر

خلاصه خبر : معاون حوزه علمیه امام جعفر صادق(علیه السلام) شهرستان نکا گفت: دارالشفاء و باب الشفاعه حسین در ولادت آن حضرت افتتاح شد.

معاون حوزه علمیه امام جعفر صادق(علیه السلام) شهرستان نکا با اشاره به اینکه حسین تنها مولودی در عالم که روضه، روز ولادتش خوانده شد، گفت: دارالشفاء و باب الشفاعه حسین در ولادت آن حضرت افتتاح شد.
photo_2016-01-15_17-03-49-768x1024
به گزارش نیکا خبر،حجت الاسلام سید عبدالله طباطبایی، معاون حوزه علمیه امام جعفر صادق(علیه السلام) شهرستان نکا و از اساتید حوزه، در تجمع رهروان زینبی(علیهاالسلام) این شهرستان در کانون مسجد حضرت ابوالفضل(علیه السلام)گفت: خدا هنگام ولادت سیدالشهداء (علیه السلام)، عالم را به هم ریخت که نورافشانی بهشت، خلقت حورالعین از نور آن حضرت، نوربارانی زمین از سوی آسمان و … نمونه هایی از این موارد محسوب می شود.
img13431762

%d8%af%d8%a7%d9%86%d9%84%d9%88%d8%af
وی با اشاره به اینکه فطرس نیز در زمان میلاد پر خیر و برکت ثارالله(علیه السلام) خود را با قنداقه آن حضرت متبرک کرد، اظهار کرد: بنابراین روز ولادت آن بزرگوار هم دارالشفاء حسین، افتتاح شد و هم باب الشفاعه حسین هم شفاعت سیدالشهداء، فطرس را نجات داد.

حجت الاسلام طباطبایی بیان کرد: پیامبر(صلی الله علیه و آله و سلم) در مدینه، هنگامی که قنداقه حضرت امام حسین(علیه السلام) را گرفت یک نگاه کرد، گریست و پیغمبر، داستان کربلا را بیان فرمود و جمعیت نیز به گریه کردن نشستند.
img13431762
وی افزود: تنها مولودی که در عالم امکان، روز ولادتش روضه خوانده شد، حسین است که پیامبر(صلی الله علیه و آله و سلم)، روضه خواند و اصحاب، گریه کردند و هنگامی که این مطلب به حضرت فاطمه الزهرا(سلام الله علیها)، رسید به جای لالایی کنار گهواره فرزند، حسینم وا حسینم واحسینا و گریه، شنیده می شد.

حجت الاسلام طباطبایی ابراز کرد: پیامبر(صلی الله علیه و آله و سلم) فرمود: شب معراج که بالا رفتم به سقف عرش که خدا را از میان تمام انبیاء و اوصیاء از اول تا آخر انگار عشقش، حسین است و به راستی «ان الحسین، مصباح الهدی و سفینه النجاه» که دو کلمه در این روایت، «مصباح الهدی» و دیگری «سفینه االنجاه» وجود دارد.

وی گفت: کشتی سیدالشهداء، سفینه النجاه است در همه عالم امکان معروف است نه فقط شیعه و سنی و مسیحی یک پله بیا بالاتر و کشتی آن حضرت، انبیاء عظام را نجات داد.

شایان ذکر است : تجمع رهروان زینبی(علیهاالسلام) شهرستان نکا به همت کانون فرهنگی و هنری مسجد حضرت ابوالفضل(علیه السلام)، موسسه فرهنگی قرآن و عترت منهاج و همکاری اداره اوقاف و امور خیریه این شهرستان برگزار شد.
شبستان مازندران

دیدگاه های این مطلب

11 نفر دیدگاه خود را در مورد این خبر بیان کردند. شما نفر بعدی باشید

  1. خرمجمازي ريكا در گفت:

    احسنت حاج آقا
    افتخار مايي

  2. واقعا مطلب زیبا بود احسنت سید عزیز واقعااستفاده کردم

  3. درود بر شیخ بیدار و مستقل و آزاد طباطبایی بزرگ

  4. سلام برسید بزرگ وشخصیت ممتاز مستقل وازاد واقعا دوست داشتنی ازمطلبی که گذاشته شد استفاده بردم

  5. موسوی زنجانی در گفت:

    ماشاالله به استادطباطبایی مازندرانی مطلب بسیارزیبایی بود واقعا استفاده کردیم. موفق باشید،انشالله

  6. موسوی زنجانی در گفت:

    واقعا زیبا بود احسن بر شما استاد طباطبایی

  7. سیدرسول موسوی زنجانی در گفت:

    به به چه بیان زیبایی فرمودید واقعا عالی هست استفاده کردیم.

  8. سیدرسول موسوی زنجانی در گفت:

    بسیارعالی بود.تا یادم نرفته بگم آرزودارم ازنزدیک استاد طباطبایی مازندرانی را ملاقات کنم خیلی ازایشان تعریف میکنند.

  9. منصورتراشکار در گفت:

    درود بر حاج آقا طباطبایی عجب مطلبی فرمودید من که تا حالا این جوریشو ندیده بودم. واقعا استفاده کردم.

  10. مطلبی که گذاشتین داخل سایت خیلی عالی هست. منتظرمطلب بعدی هستیم.استفاده کردیم متشکرم ازشما

  11. درود براستاد طباطبایی ماشاالله به بیان شیوا وشیرین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *