رقابت تیم قرآنی در مسابقات لیگ حافظان قرآن در مازندران

مسؤول برگزاری نخستین دوره لیگ حافظان قرآن در مازندران با اشاره به رقابت ۱۹ تیم قرآنی گفت: برگزاری نخستین دوره رقابت‌های لیگ حافظان قرآن کشور در مازندران با اجرای یک ایده برپا شد.

به گزارش نیکاخبر: نخستین دوره لیگ حافظان قرآن کریم کشور در مازندران اجرا شد که از صبح امروز مرکز فرهنگی قرآنی بصیرت آستان مقدس امامزاده ابراهیم(ع) شهرستان آمل مجری آن بود.

مسؤول برگزاری نخستین دوره لیگ حافظان قرآن اظهار کرد: این دوره از رقابت‌ها برای نخستین‌بار به صورت لیگ در سطح کشور برگزار می‌شود که اجرای آن به مازندران سپرده شد.

کلثوم حسینی با اعلام اینکه رقابت‌ها در بخش بانوان برگزار می‌شود، افزود: مسابقات در دو گروه «الف» و «ب» دنبال شده و طی آن هر تیم از یک حافظ قرآن در بخش یک جزء، دو نفر در بخش سه جزء و دو نفر در بخش پنج جزء بهره می‌گیرد.

وی با اشاره به بهره‌مندی تیم‌ها از یک مربی و یک سرپرست، تصریح کرد: این رقابت‌ها به میزبانی اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان آمل آغاز شد و در نخستین روز آن مسؤولان کشوری و شهری حضور داشتند.

* حضور ۱۹ تیم مازندران در مسابقات لیگ حافظان قرآن

مسؤول برگزاری نخستین دوره لیگ حافظان قرآن در مازندران بیان کرد: در این دوره از لیگ قرانی ۱۹ تیم از همه شهرهای مازندران به صورت متمرکز در چهار هفته با هم رقابت می‌کنند و مسابقات در مرکز فرهنگی و قرآنی بصیرت آمل برپا است.

این مسؤول با بیان اینکه بعد از اتمام مسابقات به صورت دوره‌ای دو تیم از هر گروه وارد مرحله نیمه‌نهایی می‌شوند و پس از آن تیم‌های فینالیست مشخص می‌شود، اظهار کرد: با توجه به زمان‌بندی مسابقات در هشت هفته برای صرفه‌جویی در زمان طی هر هفته سعی داریم دو دوره را برگزار کنیم.

حسینی با اشاره به مشارکت مرکز فرهنگی و ورزشی فتوت، اداره‌کل اوقاف و امور خیریه مازندران و سازمان تبلیغات استان در برگزاری مسابقات، ادامه داد: در پایان مسابقات به همه شرکت‌کنندگان از تیم‌های مختلف به عنوان قهرمانان قرآنی هدایای نفیس و یادبود لیگ قرآنی اهدا می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه در لیگ قرانی تیم بازنده و برنده ملاک نیست بلکه اصل ترویج فرهنگ قرآنی، تعمیم دادن قرآن به بخش‌های مختلف جامعه، آگاهی دادن و ایجاد انگیزه در بین قرآن‌آموزان است، خاطرنشان کرد: این رقابت‌ها در دو رده سنی کمتر از ۱۵ سال و بیشتر از ۱۵ سال برگزار می‌شود هر چند در این مسابقات شرکت‌کننده‌ای با بیش از ۴۵ سال سن حضور دارد و این امر باعث ایجاد انگیزه در بین همه افراد می‌شود.

مسؤول برگزاری نخستین دوره لیگ حافظان قرآن در مازندران گفت: ایده برگزاری مسابقات لیگ قرآن کریم را برای نخستین‌بار با حضور در ورزش تکواندو پیاده کردم هر چند پنج تیم حاضر در مسابقات دارای نخبگان قرآنی و چهره‌های برتر دینی است که در بیشتر آنها بیش از ۲۳ جزء قرآن کریم را حفظ بوده و از چهره‌های بین‌المللی و ملی قرآن محسوب می‌شوند.

این مسؤول با اشاره به اینکه پس از برگزاری لیگ ورزش تکواندو این ایده برای برپایی لیگ قرآنی ایجاد شد، یادآور شد: حتی همانند رویدادهای ورزشی برخی تیم‌ها در این مسابقات با قرعه استراحت روبرو شدند و خود را برای مراحل بعدی آماده می‌کنند.

حسینی با اعلام اینکه بهمن ماه امسال مسابقات قرآنی خردسالان و رده سنی زیر خردسالان مازندران برگزار می‌شود، گفت: تاکنون ۲۰۰ نفر برای حضور در این رقابت‌ها اعلام آمادگی و نام‌نویسی کردند البته این مسابقات به صورت تک‌حذفی دنبال می‌شود.

فازس

دیدگاه های این مطلب

2 نفر دیدگاه خود را در مورد این خبر بیان کردند. شما نفر بعدی باشید

  1. حسینی نابغه زن ایرانیست خبرهای شما کامل نیست و مبهم میباشد ما خبرها را از ایکنا کامل دریافت میکنیم

  2. حسینی نابغه زن ایرانیست خبرهای شما کامل نیست و مبهم میباشد ما خبرها را از ایکنا کامل دریافت میکنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *