روحی: از برگزاری نخستین جشنواره استانی «شعر نکا»خبرداد

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نکا گفت: نخستین جشنواره استانی شعر نکا با موضوع آئینی، آزاد و در بخش ویژه برگزار می‌شود.

به گزارش نیکاخبر: مهدی روحی درباره چگونگی ارسال آثار به این جشنواره، اظهار کرد: این جشنواره به همت انجمن شهر نیما و با هماهنگی مسؤولان فرهنگی شهرستان و ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی، شورای شهر و شهرداری نکا و بسیج هنرمندان برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: با هماهنگی‌ها و برنامه‌ریزی‌های انجام شده ارائه آثار هنری و شعر افراد به دبیرخانه این جشنواره واقع در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نکا آغاز شده و تا ۲۰ شهریورماه ادامه دارد و افراد در روزهای باقیمانده می‌توانند آثار خود را با ذکر نام، نام خانوادگی، نشانی و شماره تماس به دبیرخانه ارسال کنند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نکا از دیگر راه‌های ارسال آثار به این جشنواره را از طریق ایمیل، وبلاگ و تلگرام عنوان کرد و افزود: افراد برای شرکت در این جشنواره می‌توانند آثار خود را به آدرس سایت www.jashnvarehsherneka.blogfa.com ارسال کنند.

این مسؤول ادامه داد: نخستین جشنواره استانی شعر نکا با موضوع آئینی، آزاد و در بخش ویژه با موضوع سروده‌های فرهنگ، آداب، رسوم، رویدادهای تاریخی، جاذبه‌های گردشگری و باورهای مردمی با محوریت نکا و به همت انجمن شهر و ادب نیما شهرستان نکا در روز شنبه ۲۷ شهریورماه در نکا برگزار می‌شود.

یکی از اعضای انجمن شعر نیما با بیان اینکه این انجمن از سال ۶۸ در نکا راه‌اندازی شده است، هدف از برگزاری این جشنواره را توسعه، اعتلا و اشاعه فرهنگ ایرانی اسلامی در قالب شعر عنوان کرد و یادآور شد: برای برگزاری این جشنواره در شهرستان نکا، از همه شاعران مازندرانی به‌ویژه اهالی شعر و ادب نکا دعوت می‌شود.

علی زاهدی افزود: این انجمن در طول ۲۷ سال گذشته به صورت مستقل و یا با همکاری نهادهای فرهنگی همچون آموزش و پرورش، کتابخانه‌ها و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی به برگزاری همایش‌های شعر متناسب با مقاطع مختلف فرهنگی و اجتماعی و همچنین برگزاری جلسات هفتگی شعر اقدام کرده است.

زاهدی گفت: مازندارن دارای شعرای خوش قریحه در جای جای این استان است که امیدواریم با حضور در این جشنواره، ارائه آثار هنری خود و همچنین با استفاده و بهره‌گیری از تجربیات شعرای پیشکسوت و تکریم آنها انگیزه‌ای برای شعرای جوان شوند.
فارس

دیدگاه های این مطلب

1 نفر دیدگاه خود را در مورد این خبر بیان کردند. شما نفر بعدی باشید

  1. امروز جمعه نیست ..
    ” آقای ” من …
    قرار نیست که فقط غروبهای ” پنجشنبه ” تا غروب ” جمعه ”
    سراغت را بگیریم …
    قرار نیست فقط ” جمعه ها ” انتظار ” ظهورت ” را بکشیم …
    آری …
    ” شنبه ” هم می شود از ” دوریت ” ناله سر داد …
    ” یکشنبه ” هم می شود ” انتظارت ” را کشید …
    ” دوشنبه ” هم می شود دنبال ” گمشده ” گشت …
    ” سه شنبه ” هم می شود با ” آقا ” درد دل کرد …
    ” چهار شنبه ” هم می شود به خاطر ” آقا ” گناه نکرد …
    یا بن الحسن
    دوریت ” درد ” بی ” درمان ” است
    ای ” پسر فاطمه ”
    امروز ” جمعه ” نیست اما … ” دلم ” برایت ” تنگ ” است
    السلام علیک یا ابا صالح المهدی ( عج )
    (امیر حسین سلطانی گلوردی)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *