رئیس کتابخانه عمومی نکا ازبرگزاری ۱۰ برنامه فرهنگی در دهه فجر خبر داد

به گزارش نیوز نکا ،سکینه‌خاتون مهدوی با تبریک دهه مبارک فجر اظهار کرد: انقلاب ما یک انقلاب فرهنگی بود و ریشه در امور فرهنگی داشت، لذا توجه به امور فرهنگی در کنار مسائل دیگر باید از اهمیت بیشتری برخوردار باشد.

وی افزود: با توجه به برنامه‌های ضدفرهنگی دشمن و جنگ نرم، صدور ارزش‌های فرهنگی این انقلاب به جوامع مختلف از جمله مسائلی است که باید در دستور کار همه مسئولان فرهنگی باشد تا رشد و تعالی حاصل شود.

رئیس اداره کتابخانه عمومی نکا درباره برنامه‌های عمرانی دهه‌فجر این اداره خاطرنشان کرد: کلنگ‌زنی کتابخانه عمومی روستای دنگ‌سرک تنها پروژه عمرانی این اداره است که به همت مسئولان، اهالی این روستا و کمک‌های دولتی ساخته می‌شود.

مهدوی ادامه داد: کتابخانه‌های عمومی می‌توانند نقش بسیار اساسی در بالا بردن فرهنگ و تقویت کتاب و کتاب‌خوانی داشته باشد که این کتابخانه‌های مشارکتی در مناطق روستایی کمک زیادی برای تحقق این امر می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر شهرستان نکا دارای چهار باب کتابخانه عمومی است که از این تعداد یک کتابخانه عمومی در شهر نکا و سه کتابخانه هم به صورت مشارکتی است و با کتابخانه دنگ‌سرک تعداد کتابخانه‌های نکا به پنج کتابخانه می‌رسد.

این مسئول با اشاره به برنامه‌های فرهنگی دهه مبارک فجر در نکا تصریح کرد: برگزاری نقاشی خیابانی در مصلی، نقد کتاب و قصه‌گویی، مسابقات کتاب‌خوانی و خاطره‌خوانی انقلاب در طول دهه از جمله مهم‌ترین برنامه‌های فرهنگی و ورزش در این ایام است.

وی با اشاره به دیگر برنامه‌های اجرایی در این دهه بیان کرد: غبار‌روبی گلزار شهدا، دیدار با امام جمعه، دیدار با خانواده‌های معزز شهدا، شرکت در جشن‌های انقلاب شهرستان، حضور در کوهپیمایی کارکنان دولت، حضور گسترده در نماز جمعه و راهپیمایی ۲۲ بهمن از دیگر برنامه‌های این نهاد است که برای این ایام پیش‌بینی شده و اجرا می‌شود.

مهدوی با اشاره به نهادینه کردن کتاب‌خوانی در زندگی آحاد جامعه تصریح کرد: باید متناسب با نیازسنجی مردم در جامعه به امر کتاب‌خوانی پرداخته شود تا برای رشد فرهنگی جامعه گام برداریم.

رئیس اداره کتابخانه عمومی نکا با تاکید بر اینکه باید نوجوانان و جوانان را به سمت مطالعه، تشویق و ترغیب کرد یادآور شد: تنها نگاه صرف به مقوله مطالعه نمی‌تواند در جهت رشد مطالعه و افزایش سرانه مطالعه در کشور کارساز باشد بلکه باید انگیزه کتاب‌خوانی را افزایش دهیم تا فرد علاوه بر مطالعه کتاب درسی، به مطالعه کتاب‌های دیگر نیز تمایل نشان دهد.

وی‌ با تاکید بر نهادینه کردن اهمیت و ضرورت مطالعه در جامعه و در بین اقشار مختلف گفت: زمانی کتاب در جامعه جایگاه خود را می‌یابد که اهتمام به فرهنگ کتاب‌خوانی نیز وجود داشته باشد که باید در این راستا تلاش بیشتری از سوی خانواده‌ها و مسئولان فرهنگی انجام شود.

 

دیدگاه های این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *