تشریح عملکرد مجمع نمایندگان طلاب مازندران / نوری زاده

بسم الله الرحمن الرحیم
الحمدلله رب العالمین والصلاه و السلام علی سیدنا محمد و آله الطیبین الطاهرین المعصومین
باعرض سلام و ادب و احترام محضرهیات رئیسه محترم و شما همکاران و نمایندگان طلاب و فضلای کشور
بنده علی نورزاده زارمی نماینده طلاب و فضلای شهر نیکان و علماء و بزرگان،شهر حضرات آیات اشرفی لترگازی، لیموندهی،سیدخلیل محمدی بادابسری،صادقی گلوردی،محمدی بایعکلائی،حاج شیخ حسین محمدی لائینی نماینده فقید مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری،حاج شیخ حسن طبرسی و فرزندش حاج شیخ نوراله طبرسی نماینده فقید ولی فقیه در استان علوی مازندران،لازم بذکر است که شهرستان نکا از اول انقلاب توفیق داشت از ۳ نماینده ۲ نماینده محترم ولی فقیه ،امامین انقلاب از شهرستان نکا بوده است که نماینده فعلی استان، حضرت آیت الله محمدی لائینی دامت برکاته ازافتخارات نکاست،
حاج شیخ عبدالجبار و عبدالرحمان فقیهی ،شهید هاشمی نژاد که از طریق والده اش به روستای بادابسر نکا منسوب است.
شهر فلسفی ثانی خطیب شهیر حاج شیخ علی ادبی فریمکی ره
شهر خادم الطلاب ، حاج شیخ ابوالقاسم طاهری آکردی ره
شهر سرداران شهید طوسی جانشین لشکر ۲۵ سپای کربلای مازندران،شهید بردبار ،نظری و…
شهر ۶ شهید مدافع حرم
شهر بزرگانیست که وقت کافی برای این امر نیست برای شادی ارواح طیبه علماء،شهدا،سرداران شهید،شهدای مدافع حرم ،امام شهیدان و علامه ذوفنون حسن زاده آملی و حاج آقا طاهری صلواتی مرحمت بفرمائید.
طبق بند ۳ ماده ۳۸ اساسنامه مجمع نمایندگان،وظیفه نمایندگان اتحاد و هماهنگی بین طلاب و فضلای حوزه انتخابیه خود و ارتباط مستمر با آنان را حفظ نمایند.
براین اساس کارهائی که انجام شده در این مدت به سمع و نظر شما گرامیان می رسانم تا انتقال تجربه ای باشد برای همکاران عزیز در حوزه انتخابیه خودشان انجام دهند.
۱- شناسائی طلاب و فضلای حوزه انتخابیه شهر ستان نکا از ۲۰۰ نفر به ۴۴۵ نفر
شناسائی دستی از طریق فرم خاص چهره به چهره شناسائی شد ویا از طریق سایت صورت گرفت با این کار تعداد نمایندگان طلاب میتواند از ۲ نفر به ۳ نفر ارتقاء پیدا کند.
علت این اختلاف آماری، نکا ۱۶ سال قبل شهرستان نبود از لحاظ صدور شناسنامه پل بسمت شرق،صادره بهشهر واز پل بسمت غرب صادره ساری لحاظ شدند بنده خود صادره بهشرم اما آمارم باید در شهرستان نکا باشد متاسفانه چون ملاک صادره بود طلاب نکایی را که محل زندگیشان در نکاست بنام بهشهر یا ساری ثبت میکردند.
بنده طرح بانک اطلاعاتی یا اصلاح آمار حوزویان را نوشتم که بصورت دقیق و واقعی آمار طلاب و فضلای هر استان،شهرستان وبعد روستا را بصورت دقیق و واقعی رصدو شناسائی میکند که از طریق مجمع نمایندگان طلاب و فضلاء،مرکز خدمات حوزه علمیه و مرکز آمار و بررسی حوزه علمیه قابل اجراء می باشد الحمدالله در کمیسیون طرح و برنامه کلیت آن با قاطعیت تمام رای آورد ان شاء الله جزئیات آن رسیدگی و به جامعه محترم مدرسین و بعد به شورای عالی حوزه های علمیه برای اجرائی شدن ارسال میگردد.
با این طرح ملاک صادره نخواهد بود بلکه محل سکونت فعلی اشخاص یا زادگاه خواهد بود مشکلات تمامی حوزه های انتخابیه مجمع حل و فصل خواهد شد.
شناسائی نخبگان ،مبلغان سطح ۴ و نخبه امور نخبگان،شناسائی اساتید و مدرسان سطوح عالی نکائی، شناسائی مولفین و پژوهشگران نکائی که یک شخصیت عزیزی داریم از نکا که تعداد آثار چاپ شده اش بعد از علامه ذوالفنون حسن زاده و علامه جوادی آملی بیشترین آثار را دارد حضرت آیت الله حاج شیخ حبیب الله طاهری آکردی برادر بزرگوار مرحوم حجت الاسلام حاج ابوالقاسم طاهری.
شناسائی حافظان قرآن کریم
شناسائی مدیران اجرائی یکی از افتخارات ما مهمان هفته گذشته مجمع نمایندگان در هفته بسیج حضرت حجت الاسلام و المسلمین حاج سید حسن اکبری کچپی نماینده محترم ولی فقیه در سپاه علی بن ابیطالب قم و مسئول بسیج اساتید قم ،معاونت بین الملل حوزه علمیه قم حضرت حجت الاسلام و المسلمین حاج سیدمفید حسینی کوهساری و مدیر قرآن و عترت حوزه علمیه قم حضرت حجت الاسلام و المسلمین حاج سید حسن حسینی درویشانی و شخصیتهای زیادی که در مراکز مهم حوزوی نقش ایفا می کنند.
۲- تاسیس صندوق قرض الحسنه حضرت ولی عصر عج طلاب و فضلای شهرستان نکا
برای این امر مهم به سراغ علماء و فضلا و بزرگان شهرستان نکا رفتیم مشکلات طلاب را توضیح دادیم ،بزرگان شهرستان هیات موسس این صندوق شدند و مبالغی را به صندوق هدیه کردند که الان موجودی ۲۲۰ میلیون تومان می باشد که حق عضویت ماهی ۳۰ هزار تومان از اعضای محترم صندوق و تاکنون ۶۶۰ هزار تومان کل حق عضویت هریک از اعضاء می باشد تاکنون کمتر از دو سال وام اضطراری و وام اقساط ۲۵ ماهه به تعداد ۵۰ فقره به مبلغ ۴ میلیون تومان تقدیم اعضاء گردید. بتاسب جمعیت ۴۰۰ نفره نیاز به کمک به این صندوق داریم.

۳- کمک بلا عوض به بعضی از نیازمندان با لطف خیرین شهرستان و واسطه گری ما نمایندگان شهرستان
۴- توزیع ۷۳۰ سبد معیشتی در بین طلاب در ایام کرونا
۵- توزیع بن خرید فروشگاه جانبازان
۶- اردوی خانوادگی سیاحتی زیارتی در قبل کرونا از طریق مرکز خدمات
۷- خرید بلیط استخر با تخفیف ویژه با رایزنی با مسئولان برای طلاب و فضلای شهرستان و خانواده محترمشان.
۸- طرح تشویق و شناسائی طلاب و فضلائی که سطح ۳ پایان نامه و سطح ۴ رساله را تمام کردند موضوع پایان نامه ومعرفی شخص برای طلاب و فضلای شهرستان در گروههای فضای مجازی
۹- طرح هدیه به خانواده هایی که جدیدا صاحب فرزندشدند.
۱۰- طرح تهیه جهیزیه ، معرفی به نهادها و مراکز نیکوکاری و خیرین برای تهیه جهیزیه طلاب مجرد یا فرزندان طلاب شهرستان نکا.
کارهایی که در مجمع مسئولیت دارم
۱- عضو هیات رئیسه کمیسون طرح و برنامه در ۴ دوره یکساله
۲- عضو هیات رئیسه واحد تدوین مجمع نمایندگان
۳- منشی کارگروه گام دوم انقلاب
۴- جدیدا با رآی شما همکاران عزیز عضو شورای سیاستگذاری قرارگاه حوزه انقلابی شدم که ۶ جلسه داشتیم و۲ جلسه شورا برگزار شده که اعضای هیآت اندیشه ورز شکل گرفت و هر سه شنبه جلسه ادامه دارد.
۵- جانشین قرارگاه حوزوی ستاد حضرت آیت الله رئیسی در استان علوی مازندران.
کسب اجازه از ریاست محترم نکات پانی بعرض برسانم
لطفا نامه ای از جامعه محترم مدرسین یا مجمع به تمام مراکز مدیریت حوزه های علمیه استانها جهت معرفی قانونی و سرکشی حوزه های علمیه حوزه انتخابیه ارسال بفرمائید تا بصورت قانونمند از روند پیشرفت حوزه های علمیه شهرستان ،مشکلات وآسیب های آنها باخبر شویم.
طبق ماده ۵۹ اساسنامه
نمایندگانی که در جلسات مجمع عمومی و کمیسونها حضور فعال داشته اند ، در پایان هر سال به عنوان نماینده فعال مجمع انتخاب می شوند و از طرف هیات رئیسه مورد تقدیر قرار گیرند . لطفا به ماده عمل شود.
با پوزش از تصدیع اوقات شریف
در پایان جهت شادی ارواح طیبه علما ،عزیزانی که نامشان را در اول عرائضم بردم و تمامی علمائی که درس دین و دیانت و شیعه بودن را بما سینه به سینه انتقال دادند و شهدای والامقام سردار دلها حاج قاسم سلیمانی وامام شهیدان و خادم الطلاب حاح ابوالقاسم طاهری و علامه ذوالفنون حسن زاده آملی صلواتی مرحمت بفرمائید.
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

دیدگاه های این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *