گردهمايي مجمع الذاكرين نكا به میزبانی سپاه این شهرستان برگزار شد/ تصویر

به همت اداره تبليغات اسلامي نكا، کانون مداحان شهرستان نکا و به میزبانی سپاه ناحیه  این شهرستان گردهمايي مجمع الذاكرين نكا  برگزار شد.

به گزارش نیکا خبر ، حجت الاسلام سیف الله  سهرابی رئيس اداره تبليغات اسلامي نكا،در ایتدایی این  گردهمایی  از بگزاری  بزرگترین اجتماع عاشورایی  شهرستانی  در عصر هشتم محرم در میدان جانبازان این شهرستان خبر داد و گفت : هیات مذهبی  در این روز ضمن گردهمایی  در این مکان در سوگ شهدای  کربلا  اقامه  عزا خواهند داشت .

وی  گفت :  این گردهمایی  بصورت پخش  زنده تلویزیونی از طریق شبکه تبرستان برگزار خواهد شد .

وی  در ادامه  به تشریح اهداف  گردهمایی  مداحان  گفت :  هدف از برگزاري اين گردهمايي را به روزرساني اطلاعات و يافته هاي مداحان و ذاكرين شهرستان نكا و تبادل داشته ها بين آنان اعلام كرد.
وي با تاكيد بر دوري از خرافات و بدعتها در مداحي اظهار داشت: مداحان براي ارتقاي سطح كيفيت برگزاري آئين ها و مراسم مختلف در طول سال، نياز به آموزش دارند و اين آموزش ها بايد مستمر و پايدار باشد.
رئيس اداره تبليغات اسلامي نكا گفت: گردهمايي مجمع الذاكرين با حضور برادران و خواهران مداح و ذاكر در سطح شهرستان نكا، با برگزاري كلاس هاي تخصصي آموزش مداحي، رفع نواقص و با هدف ارتقاي سطح كيفي مداحان و ذاكرين اهل بيت(ع) به صورت ماهانه برگزار مي شود.

شایان ذکر است در این مراسم بسیج مداحان شهرستان به پیشنهاد سرهنگ شعبانی فرماندهی  سپاه ناحیه نکا شکل گرفت و محمد علی صفر پور بعنوان فرمانده بسیج مداحان شهرستان معرفی شد .
شهرستان ۱۲۰ هزارنفري نكا در شرق مازندران واقع شده كه بيش از ۲۰۰ مداح و شاعر آييني شناسايي شده و شناسنامه دار دارد.

دیدگاه های این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *