برگزاری صبحگاه قرآنی نیروهای مسلح درنکا/عکس

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه نکا از برگزاری صبحگاه قرآنی نیروهای مسلح روز پنجشنبه، دوم خردادماه در جوار حرم مطهر شهدای گمنام این شهرستان خبر داد.
به گزارش نیکا خبر سرهنگ مجید رضا شعبانی اظهار کرد: با توجه به همزمانی و تقارن ماه ضیافت‌الله و ‌سی و هفتمین سالروز گرامیداشت آزادسازی خرمشهر که پیام‌آور عزت، پایمردی و استقامت همه ملت است برنامه صبحگاه مشترک که هر ساله برگزار می‌شد، امسال به صورت ویژه با حضور پایوران، سربازان و بازنشستگان نیروهای مسلح شهرستان نکا با عنوان صبحگاه قرآنی نیروهای مسلح برگزار شد.

وی با بیان اینکه مقاومت مردم خرمشهر، حماسه ای از یاد نرفتنی است؛ چرا که مردم این شهر در حالی به مبارزه با دشمن پرداختند که از پیش برای این تهاجم و تجاوز آمادگی نداشتند. سوم خرداد و فتح خرمشهر، آیینه گویایی از تاریخ و جغرافیای دفاع مقدس و جهاد آگاهانه و شجاعت مظلومانه ملت ایران است تصریح داد : در این مراسم از جانبازان و آزادگان و نیز خانواده شهدای که فرزندان‌شان در عملیات آزادسازی خرمشهر به درجه رفیع شهادت نائل آمدند تجلیل و قدردانی شده است .


سرهنگ شعبانی یادآور شد : فتح خرمشهر؛ تجلی خودباوری و حماسه‌ای پر افتخار در تاریخ ایران بودو برای همیشه این افتخار بعنوان برگ زرین انقلاب و دفاع مقدس ماندگار خواهد بود

 



او گفت : این مراسم با حضور امام جمعه محترم و جمعی از مدیران شهرستان در جوار حرم مطهر شهدای گمنام برگزار شده است افزود: محفل نورانی صبحگاه قرآنی با حضور قاریان استانی و شهرستانی برگزار و به اجرای تلاوت مصحف پروردگار پرداختند
شایان ذکر است در این مراسم نورانی حضرت آیت الله محمدی لائینی امام جمعه محترم نکا به سخنرانی و حاج حبیب آدینه نیا از آزادگان دوران دفاع مقدس به بیان خاطره پرداختند.

امام جمعه محترم شهرستان نکا در بخشی از سخنان خود در این محفل نورانی خاطر نشان کرد : عامل پیروزی ما این بود که امام شخصیت فرهنگی جدید رابرای ملت ساخت. یعنی روحیه شجاعت و شهامت، امید، انگیزه، اعتماد به نفس، توکل به خدا، باور به پیروزی قطعی، عشق به شهادت را به اینها داد.
وی گفت : این شخصیت سازی فرهنگی که امام برای جامعه به وجود آورده، باعث شده که این ملت علی رغم دستهای خالی از تجهیزات مادی، با دلی پر جرات و با شهامت ورود پیدا کرد و معجزه آفرید.
او تاکید کرد : اگر بخواهیم این پیروزی ها تداوم داشته باشد و در آن خرمشهرهایی که در پیش رو داریم پیروزی شویم، این روحیه را باید تقویت کنیم و مجموعه این روحیه در یک کلمه به نام روحیه انقلابی و انقلابی ماندن خلاصه میشود.

دیدگاه های این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *