امام جمعه نکا: گناه یکی ازعلل و عوامل حوادث ناگوار است/گناهانی که تبدیل به سیل میشود/ عکس

خلاصه خبر : میشود یک حادثه طبیعی هم گوشمالی باشد بخاطر گناه، ناشکری و ناسپاسی، هم زمینه های طبیعی و علمی داشته باشد.

امام جمعه نکا با حضور در سپاه ناحیه شهرستان نکا از زحمات و خدمات آنان در امداد و کمک رسانی به سیل زدگان و در حوادث اخیر، تقدیر و تشکر کرد
امام جمعه نکا گفت :میشود یک حادثه طبیعی هم گوشمالی باشد بخاطر گناه، ناشکری و ناسپاسی، هم زمینه های طبیعی و علمی داشته باشد.

حجت الاسلام محمدی لائینی در این نشست گفت :شما سپاهیان و بسیجیان فقط کارتان این نیست که زحمت بکشید و در جهت رفع مشکلات کمک کنید، بلکه باید ارزیابی علمی داشته باشید و اگر در جلسه ای بحث کارشناسی میشود که علل و عوامل این خسارتها چه بوده، شما باید یک حرف علمی و کارشناسی داشته باشید.
مثلا ایجاد موانع در حریم آبها، ساخت و ساز نامناسب در مسیلها، لایروبی نشدن جوی ها، نهرها و رودخانه، بخشی از علل و عوامل است. اگر این علل و عوامل را ارزیابی کنید، در کنار خدمات و زحمات، دستاورد علمی هم داشته باشید که می تواند از چنینی حوادثی می تواند پیشگیری کند.
از نگاه قرآن، علل و عوامل حوادث طبیعی فقط در بعد طبیعی و علمی خلاصه نمیشود بلکه علل و عوامل فوق طبیعی، اخلاقی، تربیتی هم وجود دارد. مثلا گناه یکی از علل و عوامل حوادث ناگوار است. در حدیث و روایت داریم که گناهانی که انجام می دهیم تبدیل به خشکسالی میشود، تبدیل به سیل میشود. در رابطه با قوم سبا می فرماید ما آنقدر به اینها نعمت دادیم ولی کفران کردند و در وادی گناه افتادند و از خدا غافل شدند، پس سیل فرستادیم.
او گفت :میشود یک حادثه طبیعی هم گوشمالی باشد بخاطر گناه، ناشکری و ناسپاسی، هم زمینه های طبیعی و علمی داشته باشد.
وی خاطر نشان کرد : باید قبول کنیم متاسفانه در جامعه ما گناه زیاد است. اختلاس، دزدی، بی حجابی، عروسیهایی که ماها می گیریم. مردم تقریبا یک مقداری از خدا و معنویت فاصله می گیرند، غافل میشوند. مهم پول شده، مهم پست و دنیا شده، مسائل معنوی مهم نیست.
? گاهی این بلاها و گرفتاری موجب ارتقا است و بیشتر آماده کردن برای اینکه بتواند تکامل بیابد. اگر دفاع مقدس ما نبود ما در این جنگ سوریه هم نمی توانستیم کاری کنیم. پس یکی از دستاوردهای دفاع مقدس، تقویت و قوت قوای مسلح ما بود، مهارت و تجربه که امروز در دفاع از حرم توانستیم موفق باشیم.

دیدگاه های این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *