وصف سردار، ازسردارملی :شهید طوسی فرمانده صحنه های عشق،ایثار،جهادو شهادت بود/ تصویر

سردار کمیل کهنسال از همرزمان سردار شهید محمد حسن طوسی در مراسم سالگرد شهادت آن شهید والا مقام در مسجد جامع نکا اظهار داشت: شهدای ما درسایه سار مکتب امام حسین و اهل بیت با تبعیت از فرمان امام راحل تسلیم و ذلت را نپذیرفتندبرای این انقلاب پای اعتقاد و دین ایستادند و عزت خود را معاوضه نکردند و امروز ایران مرهون فداکاریهای آنان است و البته عزت مند و بعنوان ابرقدرت منطقه شناخته شده است .
به گزارش نیکا خبر ،سردار کمیل کهنسال در شب سالگرد سردار محمد حسن قاسمی طوسی در مسجد جامع نکا گفت :شهدای ما مظهر مهر و امضای سند عاشورایی هستند و برای شناسایی شهدا باید در مسیر شهدا قرار گیریم و شخصیت والای آنان را بازشناسی کنیم.
وی گفت آنان درشخصیت امام راحل ذوب شده بودند و در اطاعت از فرمان رهبر از هیچ کوششی دریغ ننموند تا برای دفاع از ناموس و شرف این آب و خاک جان در طبق اخلاص نهادند و امروز بر تبعیت از رهبری در هر زمینه‌ای از مسائلی است که باید مورد توجه قرار گیرد و از دغدغه‌های مهم شهدا بوده است که باید به این وصیت شهدا عمل کرده و در راه ولایت باشیم.
سردار کمیل کهنسال با تاکید بر معرفی اسطوره‌های ایثار و شهادت استان‌ها نظیر سردار شهید “محمد حسن قاسمی طوسی” گفت: شهید طوسی ظرفیت دینی، اعتقادی، هویتی و شخصیتی مازنی‌ها و قهرمان ملی ایران است. همرزم سردار شهید محمد حسن طوسی در مراسم سالگرد شهادت آن شهید والا مقام در مسجد جامع نکا اظهار داشت: شهدای ما درسایه سار مکتب امام حسین و اهل بیت با تبعیت از فرمان امام راحل تسلیم و ذلت را نپذیرفتندبرای این انقلاب پای اعتقاد و دین ایستادند و عزت خود را معاوضه نکردند و امروز ایران مرهون فداکاریهای آنان است و البته عزت مند و بعنوان ابرقدرت منطقه شناخته شده است . وی با اشاره به شخصیت والای سردار طوسی و صلابت و استقامت و بردباری این شهید یادآور شد : شهید طوسی متعلق به شهر و استان نیست بلکه به آحاد جامعه تعلق دارد و متعلق به ملت ایران است.
کهنسال با بیان اینکه شهید طوسی پرچمدار و علمداری بوده که شخصیت وی باید بدرستی تبیین شود تا نقش سایر شهدای انقلاب و دفاع مقدس کمرنگ دیده نشود، گفت: پرداختن به سرداران شهید در یادواره های شهدا به مفهوم، نادیده انگاشتن سایر شهدا نیست.
شایان ذکر است :سردار طوسي قبل از شهادت چهار بار مجروح شد. سال ۶۰ در پاكسازي جنگل در اثر برخورد تركش نارنجك به چشم، سال ۶۱ در خرمشهر و در اثر برخورد موج انفجار، سال ۶۴ اصابت تركش به دست راست در منطقه فاو، سال ۶۵ اصابت تركش به پشت ودست وسرانجام در ۱۸/۱/۶۶در منطقه شلمچه مجروحيت شديد منجر به شهادت ايشان گشت اما پيكر مقدسش بعد از ۸ سال در سال ۷۴ تشييع و در روستاي طوسكلا (زادگاهش) شهرستان نکا به خاک سپرده شد. یادش گرامی و راحش پر رهرو باد
یاداور می شوم در پایان این مراسم از دو روضه خوان مجالس هیات مسجد جامع آقایان سلطانی و کاظمی و نیز مجری شهرستان، لقمانی تقدیر شده است

دیدگاه های این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *