مجلس ختم پدربزرگوارحجت الاسلام علیزاده درساری برگزارشد/ تصویر

خلاصه خبر : عصر دیروز مراسم ترحیم پدربزگوار حجت الاسلام علیزاده ریاست محترم دادگاه نظامی استان مازندران و مستشار دادگاه تجدید نظر استان مازندران در مسجد امام رضا واقع در بوستان ولایت مرکز استان برگزار شد

عصر دیروز مراسم ترحیم پدربزگوار حجت الاسلام علیزاده ریاست محترم دادگاه نظامی استان مازندران و مستشار دادگاه تجدید نظر استان مازندران در مسجد امام رضا واقع در بوستان ولایت مرکز استان برگزار شد .
به گزارش نیکا خبر،این مراسم ختم با حضور شخصیت های سیاسی انتظامی اجتماعی روحانیت معظم قضات نماینده ولی فقیه در استان مازندران و با سخنرانی حجت الاسلام قاسمی رئیس دفتر آیت الله طبرسی و مداحی مجتبی یداللهی همراه بود .
مرحوم حاج_ملاعلی_علیزاده ، خادم و موذن مسجد ذاکر و پیرغلام اهل بیت عصمت (ع)، بزرگ خاندان علیزادهاَبوی بزرگوار حاج آقاعلیزاده (ریاست محرم دادگاه نظامی استان مازندران و مستشار دادگاه تجدید نظر استان مازندران چندسال آخر عمر خویش را در بستر بیماری بودند و در نهایت در صبح پنجشنبه اول آذر ۹۷ در سن ۸۷ سالگی دار فانی را وداع گفت.


حاج ملاعلی علیزاده در خانواده مذهبی و روحانی و عالم مسلک به دنیا آمدند، از سن نوجوانی از باب علاقه و مَنِشش راهی حوزه علمیه کوهستان شد و از محضر عالم وارسته حضرت آیت‌الله کوهستانی آن بزرگ مرد عرفان و همچنین از محضر حضرات آیات مجتهد عالیقدر آیت الله صادقی گلوردی، آیت الله کلایی، آیت اللّه برهانی و آیت حاج شیخ حسن طبرسی(ابوی ایت الله طبرسی نماینده محترم ولی فقیه در استان مازندران) تلمذ کردند و آبدیده حوزه علمیه شدند، و دمِ مسیحایی این بزرگان دین در وجود حاج ملاعلی علیزاده سُکنی گُزید و تا آخر عمر با ایشان بود.
حاج ملاعلی علیزاده به علت شرایط زندگی شخصی و تک فرزند بودن در خانواده و تنهایی مادر بزرگوارش مجبور به ترک حوزه و بازگشت به محل خویش (روستای پوروا) و در محضر خانواده و مادر محترمش شد. همچنین ایشان در خاندان بزرگ و مذهبی روستا، خاندان مقدسی وصلت کردند.
ایشان با وجود اینکه به ناچار و علی رغم میل باطنی از ادامه طلبگی محروم شد، اما راه و روش حوزه و روحایت را فراموش نکردند و برنامه های دینی را در محل با قوت ادامه دادند. خادمی و موذنی مسجد محل را برعهده گرفت و در ایام ماه مبارک رمضان سحرخوانی و دعا خوانی ، و در ایام ماه محرم ذاکری و پیرغلامی اهل بیت (ع) در محل را تا جایی توان جسمانی به او یاری میرساند انجام میدادند.
ایشان با وجود اینکه ملبس به لباس روحانیت نبود اما مسلک و روش روحایت را داشتند و زندگی عارفانه ای داشتند.
ایام ماه مبارک رمضان که فرا میرسید حاج ملاعلی علیزاده بعداز انجام کارهای روز مره خود مانند بقیه اهالی هنگام ظهر به مسجد آمده و نوای ملکوتی و دلنشین اذان را طنین انداز میکردند و همچنین اذان مغرب، بعد صرف افطار به مسجد میرفتند و برنامه فرهنگی مسجد(دعاخوانی و…) را انجام میدادند. وقتی ایشان بعد از مسجد که به منزل می آمدند، تازه برنامه عبادی شخصیش آغاز میشد، پای کلام خدا قرآن کریم و ادعیه که از ائمه اطهار (ع) به رسیده مینشست و تا قبل از سحر با خدای خویش عاشقانه های زیبایی داشت، نزدیک سحر که میشد به سحرخوانی برای بیدار کردن اهالی مشغول میشد و این ندای آشنا و دلنشینی برای مردم پوروا بود.و این برنامه هرساله او در ماه رمضان بود.
ایشان چندسال آخر عمر خویش را در بستر بیماری بودند و در نهایت در صبح پنجشنبه اول آذر ۹۷ در سن ۸۷ سالگی دار فانی را وداع گفت.
روحش شاد .

دیدگاه های این مطلب

1 نفر دیدگاه خود را در مورد این خبر بیان کردند. شما نفر بعدی باشید

  1. باسلام خدمت اقای یداللهی عزیز..سرور گرامی چند روز پیش نظرم را درباره گزارش فوق دادم ولی شما به دور از حرفه رسانه ای که باید بدون جانبداری نظر بدون توهین رادرج کنید نظرم را درج نکردید؟؟؟!! گفتم ۴۰ تاعکس برای مجلس ختم ؟؟! ایا این توهین بود؟ اگرنظرم رادرج کردید نشان میدهد منصف هستید درغیر این صورت به عنوان یک مدرس دانشگاه واینکه سالها ازمخاطبان این رسانه شریف خبری بودم..دیگر استفاده ازرسانه شما را لازم نمیبینم وازسایررسانه های موجود محلی استفاده خواهم کرد من الله التوفیق.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *