امام جمعه نکا:تفکربسیجی بسیارخوب است بایدقدرآنهارادانست،وازآنهاحمایت کرد / تصویر

متن کامل خطبه های نماز دشمن شکن جمعه از مصلای امام خمینی نکا به امامت حضرت آیت الله محمدی لائینی
باز هم همه شما بزرگواران را به تقوا، پرهیزکاری، مسلط بر خود بودن، تقوا یعنی آدم بر خودش مسلط باشد، بر شهوات خودش، بر خشم و غضب خودش مسلط باشد و خودش را کنترل کند. شما را سفارش می کنم به چنین ویژگی. وجود نازنین پیامبر بزرگوار اسلام روزی در حال عبور بودند دیدند چند نفر دارند ورزش می کنند و سنگی را حمل و نقل می کنند. زورآزمایی و مسابقه می دادند. پیغمبر اکرم(ص) فرمودند: قوی ترین شما می دانید کیست؟ این کار هم خوب است و وزنه های سنگین را بلند کردن قوت جسمی و بدنی را نشان میدهد اما قوی واقعی آن کسی است که در بعد روحی قوت داشته باشد و قوی باشد. چه کسی است؟ اگر خشم و غضب وجودش را فرا گرفته بتواند خودش را مهار کند. دست به چاقو و دشنه نبرد، اقدام به زد و خورد نکند. چقدر آسیبها دراین زمینه ها داریم. جنگها و دعواهایی که روی زمینه مختصری نارحتی، عصبانی و برخورد فیزیکی داریم. فرمودند: آن کسی بهتر و قوی تر می تواند عمل کند که وقتی دست یافت به کسی که در حقش ظلم کرده، عفو کند و ببخشد، انتقام نگیرد. اگر توانستی بعد از اینکه نسبت به کسی که نسبت به تو ظلم کرده، اجحاف کرده، بد کرده، وقتی قدرت انتقام داری، شرایط و مصلحت به گونه ای ایست که اگر عفو کنی بهتر است، درتربیت او موثرتر است. یک وقتی جری تر میشود که اینجا عفوکردن درست نیست ولی یک وقتی اگر بخشش کنی بسیار تاثیرگذارتر است در روحیه او. اینجا اگر عفو کردی قوی تر هستی.


خدای بزرگ این پیامبر رحمت را برای ما اینجوری توصیف می کند. آیه شریفه ۱۲۸ توبه «لَقَدْ جَاءَکُمْ رَسُولٌ مِنْ أَنْفُسِکُمْ عَزِیزٌ عَلَیْهِ مَا عَنِتُّمْ حَرِیصٌ عَلَیْکُمْ بِالْمُؤْمِنِینَ رَءُوفٌ رَحِیمٌ» کسی که از جنس شماست. آنقدر شما را دوست دارد که هر چیزی برای شما زحمت ایجاد کند برای پیغمبر سخت است و سنگین تمام میشود. نسبت به شما خیلی حرص دارد یعنی سعادت و خوشبختی و هدایت شما برای او بسیار مهم است. نسبت به مومنان با رافت ومهربان است.

انشاءالله بتوانیم با عمل به دستور این شخصیت، آنچه که روح ایشان را خوشحال و خوشنود می کند در مرحله اول این است که ما به دستورهای او عمل کنیم. ایشان ما را به تقوا و پرهیزکاری دستور دادند و ما انشاءالله پرهیزکار باشیم.

سالروز خجسته میلاد پیامبر بزرگوار اسلام و فرزندش امام صادق(ع) را گرامی می داریم و به شما تبریک عرض می کنیم و به محضر امام زمان عرض تهنیت و تبریک داریم.

حضرت امام راحل(ره) فرمودند: انقلاب اصیل و عظیم الهی، اسلامی و ایرانی ما جلوه ای از نهضت پرعظمت حضرت محمد(ص) است که ولادت سعادتمند و هجرت حرکت بخشش در عصری واقع شد که ظلمات جهل، سراسر جهان را فرا گرفته بود و قدرتمندان چون حیوانهای آدمخوار، روزگار مستضعفین را تباه نموده بودند. (صحیفه امام ج ۱۲ ص ۱۳۶).

خداوند در چنان دنیای ظلمانی این چراغ را فراروی بشریت برافروخته و خدا را شاکر هستیم که پیامبری اینچنینی به ما داده و ما را امت پیامبری اینچنین و امامی آنچنانی مانند امام صادق(ع) و ما را شیعه و پیرو امامی آنچنانی قرار داده. به همین مناسبت روز ولادت پیامبر اسلام به عنوان روز اخلاق و مهرورزی نامیده شد.

بیشترین عوامل و پیشرفت کار و توفیق پیغمبر در زمینه هدایت مربوط به اخلاق پیغمبر می شود. پیغمبر منطق داشت، استدلال داشت، پول و سرمایه حضرت خدیجه(س) هم یکی از فاکتورهای مهم برای پیشرفت اسلام بود، صبر و استقامت، خود وجود حضرت علی(ع)، اینها عوامل پیشرفت اسلام بود اما آنچه که اخلاق شخص پیغمبر تاثیرگذار بود، آنها به این مقدار تاثیرگذار نبودند.

۱۶ ربیع الاول، روز شنبه ، اولین نماز جمعه در تاریخ اسلام بوسیله شخص پیامبر بزرگوار اسلام در بین قبا تا مدینه در قبیله بنی سلیم اقامه کردند. امروز نماز جمعه های ما در سراسر جهان یادگار آن نماز جمعه هست. باید قدر نماز جمعه را بدانیم و نماز جمعه را به عنوان سنگر اسلام ناب و سنگر انقلاب اسلامی اهمیت دهیم. حضور پیدا کنیم انشاءالله.

آغاز بنای مسجد النبی که پیغمبر اکرم(ص) ماندن فردای آن روزی که نماز جمعه را برپا کردند، وقتی به مدینه رسیدند اقدام کردند به ساخت مسجد النبی که خداوند توفیق زیارت و نماز خواندن در این مسجد را به همه ما و شما عنایت بفرماید انشاءالله.

دوشنبه پیش رو، ۵ آذر روز بسیج مستضعفان بوسیله حضرت امام(ره) بنیانگذاری شد.

قتل آقای امیر کبیر، آن انسان خدمتگذار و مبارز از مناسبتهای دیگر روز دوشنبه است.

روز چهارشنبه ۱۷ آذر روز نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و روز نبرد قهرمانانه ناوچه پیکان با نیروهای متجاوز آمریکایی است. آغاز عملیات مروارید از سوی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی در سال ۵۹.

پنج شنبه سالروز ارتحال حضرت آیت الله عظمی اراکی (ره) است. آغاز عملیات بزرگ طریق القدس و آزادی بستان است.

تفکر و عمل بسیجی بسیار بسیار مهم است. انشاءالله بین الصلاتین از فرمایشات جناب آقای سرهنگ شریعتی مسئول بسیج سازندگی مازندران استفاده می کنیم. به جناب ایشان خوشامد عرض می کنیم، همکاران و همراهانشان، همه بسیجیان و پاسداران عزیزی که در اینجا حضور دارند، فرماندهی محترم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نکا و همه بزرگوار، همه بسیجی هستیم انشاءالله.

تفکر و عمل بسیجی، رمز شکست ناپذیری انقلاب اسلامی ماست.

رهبر بزرگوار فرمودند: آنهایی که نظام اسلامی و جمهوری اسلامی را تهدید می کنند که ما چنین می کنیم، چنان می کنیم، بدانند جمهوری اسلامی به برکت تفکر بسیجی و عمل و حرکت بسیجی شکست ناپذیر است. اکثریت قاطع ملت ایران بالقوه بسیجی اند. دلیل شکست ناپذیری نظام جمهوری اسلامی این است. (۶/۹/۹۳)

بنابراین بسیج شکست ناپذیر است و تفکر عمل بسیجی با توجه به فراگیری اکثریت قاطع ملت بزرگوار ایران، شکست ناپذیر هستند. بلکه رو به رشد و بالنده و پاینده.

شما ببینید امروز بسیج شجره طیبه ای که در این سرزمین کاشته شده، شاخ و برگهایش در عراق، لبنان، افغانستان، سوریه و یمن، عامل آزادی و رهایی ملتها از ظلم استکبار جهانی است. آن روزی که دشمنان می خواستند اسرائیل بزرگ را در خاور میانه از نیل تا فرات ایجاد کنند و انقلاب اسلامی ایران را در درون مرزهای ایران محدود و محصور کنند، امروز به عکس شده. اسرائیل غاصب در درون مرزهایش محصور شده و نظام جمهوری اسلامی به برکت بسیج مستضعفین جهان تمام منطقه را فرا گرفته.

این تفکر و روحیه و عمل بسیجی عامل پیشرفت و عامل موفقیت و پیروزی است.

به محض اینکه صهیونیستها به غزه حمله کردند، چهارصد و اندی موشک از طرف غزه به سمت گنبد آهنین اسرائیل غاصب شلیک شد که خودشان مات و مبهوت شدند این همه موشک، این همه تولید سلاح و موشک آن هم با این دقت که از گنبد آهنین، هفتاد درصد آنها عبور کنند. این نمونه ای از همان روحیه بسیجی است.

در الحدیده، در یکی از مراحل، پنجاه نفر نیروی انصارالله در مقابل نیروهایی از آمریکا، فرانسه و سعودی ایستادند. گرچه ۳۵ نفر از آنان به شهادت رسیدند اما آن نیروها را ناکام گذاشتند. این است تفکر بسیجی، این است رفتار و عمل بسیجی. روحیه بسیجی اینچنین است.

در همین دفاع مقدس خودمان گاه چند نفر بسیجی با چند تا نارنجک در مقابل دهها تانک متجاوز عراقی قرار می گرفتند وآنها را وادار به عقب نشینی و فرار می کردند. رمز پیروزها همین تفکر بسیجی، روحیه بسیجی، عشق و ایثار و علاقه به شهادت و فداکاری است.

امروز بسیج در حوزه سازندگی دست بالا دارد و بسیار کارآمد و موفق عمل کرده گرچه متاسفانه تبلیغات در این زمینه کم است و مردم شاید خیلی آشنا نباشند. مثلا به عنوان نمونه ریشه کنی فلح اطفال در سراسر کشور. کویرزدایی در مناطق متعدد. واکسیناسیون فراگیر دام و طیور در شرایط مختلف. انجام بیش از ۱۳۰ هزار پروژه عمرانی در روستاها و مناطق حاشیه ای. شناسایی بیش از ۴۳۰ قطب صنابع تبدیلی و تلاش برای فعال سازی و توانمندسازی آنان در تراز ملی با بهره گیری از توان جوانان کشور بخشی از خدمات بسیج در حوزه اقتصادی و سازندگی است.

این تفکر بسیجی، روحیه بسجی در هر زمینه ای که پیاده شود، آنجا پیش برنده هست و پیشرفت ایجاد میشود و موفقیت آمیر خواهد بود و ما انتظار داریم در همه حوزه ها بسیجی وارد شوند، مدیریت بسیجی باشد، عمل بسیجی، برخورد بسیجی. اگر چنین باشد خیلی بهتر از این پیشرفت می کنیم.

مثلا در حوزه قضایی در چند روز گذشته، دو نفر از سران اخلاگر در حوزه ارز و سکه اعدام شدند. این یک حرکت بسیجی بود. اگر چنین حرکتهایی ادامه داشته باشد و از قبل هم می بود، مسلم ما شاهد چنین مفاسدی نخواهیم بود و نمی بودیم.

ما انتظار داشتیم در حوزه دیپلماسی هم روحیه بسیجی حاکم باشد. از ماهها قبل ترامپ تهدید کرد که ۱۳ آبان در انتظار تحریم بزرگ آنچنانی باشید. ۱۳ آبان شد و تحریم های خودشان را گفتند که اعمال کردند. اما مسئولین دیپلماسی ما چکار کردند؟ چه جواب بسیجی به اینها دادند؟ چه اقدامی کردند در مقابل اینها؟ جز این که یک شعارهایی دادند که آمریکا چه و چه است؟ باید یک اقدام عملی شود. در مقابل اقدام ظالمانه آنها، دفاع بسیجی باید انجام بگیرد.

باید به بسیجیان برسیم. اینطور نباشد که به هنگام کار، بسیجی برادر ماست ولی هنگام مزد، هنگام شغل و مسئولیت و اشتغال، کسانی دیگری که اصلا ربطی به بسیج ندارند مشغول شوند، بچه های آنها مشغول شوند. البته آنها هم بچه های این سرزمین هستند و حق دارند اما باید ببینیم چه کسانی خدمت می کنند؟ چه کسانی زحمت می کشند؟ اولویت برای کی باید باشد؟

این بسیجیانی که هر کجا خواستیم در مقابل فتنه های داخلی، اینها آمدند، در دفاع مقدس، اینها آمدند، امروز در دفاع از حرم، اینها بودند و هنوز هم هستند. آن وقت یک کسی که این همه جبهه دارد، این همه در دفاع از حرم بوده، آنوقت فرزندان او بیکار و کسی که هیچ ربطی با این مسائل ندارد و بلکه نشسته است و پوزخند هم می زند و می گوید اینها رفتند دنبال پول، اینها مشغول کار باشند و مسائلشان حل باشد. اینطوری نمیشود که ما به هنگام نیاز خضوع کنیم ولی وقتی که نیاز برطرف شده جفاکار باشیم.

سردار سلیمانی و سپاه قدس، به هنگام خطر اینها سینه سپر کردند، اینها رفتند عراق، اینها رفتند سوریه، اینها جلوی موج آدمکشی را از بیرون مرز گرفتند که اگر نمی گرفتند امروز آن دشمنان وارد ایران می شدند و همان فجایع را صد برابر اینجا انجام می دادند. آن وقتی که جای جنگ و ترس و وحشت بود، سردار سلیمانی و سپاه قدس بودند. اما امروز که خطرها برطرف شده CFT برود برای مجلس و مبارزه با سرچشمه های تروریستی که آنها می خواهند. به تعریف آنها تروریست کیه؟ سپاه قدس و سردار سلیمانی. ما هم بیاییم دنبال خواسته ای استکبار جهانی، کنوانسیونهای آنها را بدهیم به مجلس و پشتش را بگیریم که آقا، حتما باید اجرا شود که نتیجه اش این است همین بچه های ما یعنی سپاهیان قدس، یعنی سردار سلیمانی ها، اینها باید تحریم شوند. خودتحریمی. این دیگر برخلاف انصاف است که وقت خطر آنها جانشان را به خطر بیندازند و ما امروز با این طرح ها بیاییم در حق آنها چنین ظلمها و ناجوانمردیهایی را داشته باشیم.

تفکر بسیجی بسیار خوب است ولی باید به بسیجیان رسید. باید قدر آنها را دانست، باید تشکر کرد، باید حمایت کرد از آنها.

دشمنان می خواهد که بسیج ضعیف شود ولی دشمنان بدانند که بسیج ما در حال بالندگی و فزایندگی است و انشاءالله کاخ ستم دشمنان و مستکبران را واژگون خواهد ساخت. (تکبیر حضار)

هفته وحدت است. وحدت و انسام خود را باید حفظ کنیم. دشمن روی تفرقه برنامه ریزی دارد، سرمایه گذاری دارد، امروز دو سفیر خودش را در عراق و عربستان که کاشته و تعیین کرده، سفیری که در عراق است خیلی مهارت در تفرقه افکنی دارد که قبلا سفیر در یمن بوده و سفیری که در عربستان آورده یک ژنرال کارکشته است بخاطر اینکه ساپورت کند سفارت عراق را و پشتیبانی کند. برای اینکه در عراق و کشورهای اطراف عراق ایجاد فتنه و تفرقه و اختلاف کنند. باید حواسمان جمع باشد. مسلمانهای منطقه و کشورهای منطقه باید حواسشان جمع باشد. دشمن دنبال ایجاد تفرقه و اختلاف است. وحدت خودمان را حول اسلام، حول ولایت انشاءالله باید حفظ کنیم و به دشمنان خودمان هم می گوییم که خواب تفرقه هیچ گاه تعبیر نخواهد شد و این ملت به برکت ولایت و بر محور ولایت منسجم تر از گذشته در پای نظام و انقلاب اسلامی مقاومت خواهند کرد.

دیدگاه های این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *