تلاش دولتی ها درنکا،برای دولتی نمودن یادواره شهدای این شهرستان !

ازچند سال قبل سالروز شهادت سردار دلاور اسلام سردار محمد حسن قاسمی طوسی بنام روز نکا نامگداری شده است که همه ساله در این روز ، به بهانه سالروز شهادت آن سردار سر افراز ایران اسلامی ، یادواره بزرگ ۴۳۰ شهید والا مقام با محوریت سرذار خوبیها با حضور با شکوه یادگاران دفاع مقدس فرماندهان لشگر ویژه ۲۵ کربلا از استانهای شمالی و نیز مردم ولایتمدار استان ومردم شهیدپرورشهرستان با شکوه و عظمت خاص در مصلای امام خمینی شهرستان برگزارمی گردد.


به گزارش نیکا خبر ،امسال نیز جمعی علاقمندان طریق شهدا به همان بهانه و سالروز کربلایی شدن سردار خوبیها در تدارک برگزاری مجلس معظم شهدای والا مقام شهرمان با محوریت شهید گلگون کفن محمد حسن قاسمی طوسی هستند.
ازآنجایی که هماهنگی ها و جلسات در فرمانداری شهرستان در حال برگزاریست بیم آن میرود که یادواره شهدا امسال سمت و سوی دولتی شدن بخود بگیرد کما اینکه ازچندی قبل جناب فرماندار محترم در دیدار با وزیر تعاون وکار تلاش نمودند که سخنران روز شهدای نکا ” علی ربیعی باشد و این در حالیست که اکثریت قریب به اتفاق اعضای محترم جلسه شهدای ،موافق با سخنرانی ایشان نیستند و بناست سخنران جلسه یکی ازفرماندهان سپاه و ازهمرزمان سردار طوسی باشند بر پایه همین گزارش جا دارد ازتلاش همه بزگوانی که برای شناساندن روز بزرگداشت شهدای شهرمان به برگزاری این یادواره معظم اهتمام دارند قدر دانی بعمل آید ضمن اینکه نبایدیادواره ها یکنواخت برگزار شود.
تجربه ثابت کرده هرجا دولتی ها تلاش نمودند برنامه ایی را برگزار نمایند حضور مردم کم رنگ بوده است و آن تعدادی که حضور دارند قطعا کارمندان خرد ادارات خواهند بود بعلاوه جمعی ازخانواده های معظم شهدا و یادگاران دفاع مقدس که بر حسب وظیفه
تکریم به مقام والای شهدا در این محافل حضور پررنگ خواهند داشت .


توجه این نکته ضرویست که در برگزاری یادواره شهدا باید تلاش شود تا مردم و شهروندان نکایی بدانند روزی به نام روز نکا وجود دارد و این هم ،همه ساله یادواره شهدا نکا در این روز برگزار می گردد ازآنجائیکه امروز همه ما سر سفره شهدا نشستیم و باید این تلاش صورت بگیرد و هر سال با شکو ه و عظمت خاص .
بررسی ها و نظرسنجی ها نشان داد که در برگزاری یادواره ها حتی المقدور باید در روزهای تعطیل و اوقات فراغت باشد و نقش دادن به خانواده های شهدا، عدم برگزاری به صورت دولتی و پرهیز از انحصار یادواره ها در اختیار اقشار خاص به منظور مشارکت حداکثری، استفاده از صاحبنظران در برگزاری یادواره ها برای ایجاد شیوه های نو و رفع یکنواختی یادواره ها بایدلحاظ گردد.
در تمام دنیا یک روز را برای بزرگداشت کسانی که در جنگ‌ها شرکت کردند گرامی داشته و جشن می‌گیرند انتظار می‌رود در این روز یاد و سیره شهدا گرامی داشته شود.
نظرسنجی انجام شده این نتیجه حاصل شدکه برگزاری یادواره‌های شهدا بسیار اثرگذار بوده و می بایست از دولتی برگزار شدن یادواره‌های شهدا خودداری شود فراموش نکنیم که مردم نقش بسیار مهمی در برگزاری یادواره‌های شهدا دارند.


شایان ذکر است :سردار شهید محمد حسن طوسی در مورخه ی ۱۹/۱/۱۳۶۶ در سن ۲۹ سالگی برای همیشه و با اصابت ترکش های خمپاره ۶۰ م.م عراقی ها در شلمچه برای همیشه از زمینیان فاصله گرفت . آن گونه که خود خواسته بود ، ابتدا به فضلیت گمنامی رسید ، پس از سال ها فراق و هجران ، در سال ۱۳۷۴ پیکر پاک و مطهرش روی دستان یارانش قرار گرفت و در فصلی سبز و دشتی زیبا چون شقایق سرخ در خانه دل یارانش کاشته شد.

دیدگاه های این مطلب

1 نفر دیدگاه خود را در مورد این خبر بیان کردند. شما نفر بعدی باشید

  1. سلام جناب اقای یدالهی مطلب بسیار درست فرمودید بله اگر یادواره بدست مردم باشه خیلی بهتره چون همیشه نشان داد در طول ۲ سال یادواره کلی مشکلات بوده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *