گفتگوی منتشر نشده «سرمایه‌گذار پروژه بزرگ الماس مازندران» با کانال نکایی ام

اقدامات شهردار نکا مخالف با تدابیر دولت در جذب سرمایه‌گذار

▪️زمانی که شهرداران شهرستانهای دیگر سرمایه‌گذار پروژه‌های منحصر به فرد را تکریم می‌کنند، وی سرمایه‌گذاران را به مسلخ می کشاند

▪️نکا در مسیر توسعه گام بر نخواهد داشت

▫️وقتی پای #سرمایه‌گذاری با پیشینه مالی و اقتصادی موجه وارد شهرستانی شده و تصمیم به احداث مجتمعی عظیم و منحصر به فرد می‌گیرد، بدین معناست که آن شهرستان #پتانسیل‌های_لازم برای گسترش، رشد و شکوفائی اقتصادی را دارد از اینرو بر همه مسئولان آن شهرستان حجت است همه شرایط را در مسیر تحقق این پروژه هموار کرده و سنگهای جلوی پای این سرمایه‌گذار را بردارند اما مقوله مذکور در #شهرستان_نکا کاملا #معکوس است!
شهرستانی که تاکنون رنگ پروژه‌های عظیم و منحصر به فرد مجتمع‌سازی و بلندمرتبه‌سازی را به معنای واقعی ندیده است با #تدابیر_غلط و سیاستهای کاذب از سوی #شهرداری برای رسیدن به منافع مقطعی و گذرا درب توسعه را گِل گرفته و چشمشان را به چشم انداز تحیر بر انگیزی که یک سرمایه‌گذار ارزشمند می‌تواند برای شهر به ارمغان آورد بسته‌اند.

▫️امروز قصد داریم پای حرف سرمایه‌گذاری بشینیم که سینه‌ای پر از درد از #ناسپاسی_شهرداری متوقع دارد!
مجتمع بزرگ الماس مازندران مجتمعی ارزشمند و در خور تحسین است که در شهرستان نکا توسط #آقای_پسندیده سرمایه‌گذار غیر بومی در سال ۹۳ کلنگ ساخت آن زده شد.

شهردار وقت این شهرستان تا حدودی با این پروژه همراه بود و هیچگاه کار متوقف نشد ولی در زمانی که احمدی سکان شهرداری را بدست گرفت با بهانه‌های واهی مجتمع را در گرداب رکود گرفتار کرد.
▫️پروژه الماس مازندران جزو معدود #پروژه‌های_خوش‌ساخت و زیبای موجود در کل استان است که بیش از ۱۲ متر گودبرداری صورت گرفته، مخصوصا در خاک سست مازندران که چنین کاری تقریبا ممکن نیست اما بانیان این پروژه با صرف هزینه‌های گزاف در راستای برقرار کردن امنیت پروژه، سختی کار را به جان خریده و از زمان خرید زمین و کلنگ‌زنی تاکنون بالغ بر #۱۹میلیاردتومان_هزینه صرف این پروژه کرده‌اند.

▫️موضوع این گزارش نیز در باب اقدامات شهردار نکا می‌باشد که با #احداث_دیوار_دومتری در ورودی این مجتمع بمدت دوهفته است که کار را متوقف کرده است.
صاحب نظران حوزه مدیریت شهری این اقدام احمدی (شهردار نکا) و دیوارکشی وی در مقابل مجتمع را توقف مجتمع نمی‌دانند بلکه جلوگیری از روند رشد و توسعه شهرستان می‌نامند که احمدی با دستان خود #سد_راه_توسعه مشهود شده، توسعه اقتصادی، اجتماعی که با اتمام رسیدن این مجتمع #نصیب_نکا میشد و آینده خوبی را برای اقتصاد این شهر و همچنین رونق گردشگری این شهر رقم میزد.

▫️مجتمع با ارزشی که دارای پارکینگ طبقاتی، فروشگاههای زنجیره‌ای، شهربازی و فوت کوردهای منحصر به فرد باشد، حلقه مفقوده‌ای بود که تاکنون روح گردشگری و جذب توریسم نکا را می‌خراشید، اما با درایت سرمایه‌گذار ارزشی در این شهرستان زمینه تحقق و احداث این مجتمع فراهم شد.

▫️به گفته پسندیده سرمایه‌گذار ، مالک و مجری این مجتمع تاکنون بالغ بر #۲الی۳میلیارد به شهرداری در سنوات گذشته به شهرداری و شورا #پرداخت شده و در این دوره شهرداری و شورا در دوره جدید هر بار به نوعی دست‌انداز ایجاد کرده و مانع‌تراشی می‌کنند تا منفعتی مقطعی را از آن خود کنند.

▫️پروژه‌ای که بیش از #۸۰درصد_پیشرفت فیزیکی داشته است با تدابیر غلط شهردار این شهر متوقف شده و تعجب و تامل کارشناسان اقتصادی را بر انگیخته است.

▫️به زعم مالک مجتمع در شهرستان همجوار نکا یعنی بهشهر شاید هر هفته کلنگ احداث پاساژ یا مجتمع تجاری با درایت و تدابیر عاقلانه مسئولان شهر بر زمین می نشیند و بدون دغدغه سرمایه‌گذاران در قالب سیاستی جهت دار به انجام فعالیت می پردازند ولی در شهرستان نکا اینگونه نیست، از زمانی که ما برای سرمایه‌گذاری به این شهر آمدیم #سنگ‌اندازیها و بی‌توجهی‌ها یک روز هم ما را رها نکرده و فقط در #مناسبت‌های_ملی‌ومذهبی و مراسمات شهرستانی همچون #جشن_گلریزان، اکرام ایتام و … از ما #دعوت می‌شود تا هزینه‌ای از جیب ما صرف امورات گردد.
▫️به گفته این سرمایه‌گذار اینقدر فضای اداری و #هوای_مدیریت_شهری در این شهر نفس‌گیر و #کسالت‌آور است که اگر مجتمع مذکور به این سطح از پیشرفت فیزیکی نمی‌رسید، عطای سرمایه‌گذاری را به لقایش می‌بخشیدم.
▫️در مناطق دیگر استان بدین‌گونه است که فردی یا افرادی تصمیم به ساخت مجتمع یا آپارتمانی می‌گیرند و اسکلت بنا به نصف نرسیده املاک و واحدها را پیش‌فروش می‌کنند و چند برابر هزینه‌کرد درآمد کسب کرده و با بخشی از آن درآمد مجتمع یا آپارتمان را می‌سازند.

▫️وی با اظهار گله‌مندی از اتفاقات بوجود آمده در شهرستان نکا گفت: بواسطه شایعات و تبلیغات مسموم توام با تهمت از سوی شهرداری، ما تاکنون توانسته‌ایم ۹ واحد فروشگاهی را به فروش برسانیم که آن هم بخاطر #دیوارکشی_شهرداری و شایعاتی از قبیل فراری بودن مالک مجتمع ، آن ۹ خریدار هم چک‌هایشان را پاس نمی‌کنند و بهانه‌هایشان #مخالفت_شهرداری در ساخت مجتمع است.
جالب اینجاست که مخالفت شهرداری بر روی مجتمعی است که تاکنون ریالی از تسهیلات دولتی در ساخت مجتمع استفاده نکرده و سند شش‌دانگ آن آزاد است و مالک این مجتمع نیز بخاطر مشکلاتی که شهرداری می‌آفریند تقریبا هر روز در منطقه حاضر است و این شایعات و دست‌اندازهای اینچنینی نمونه آن را فقط در #مدیریت_شهری_نکا می‌توان سراغ داشت.

▫️براستی #اقدامات احمدی شهردار نکا در تداوم اقدامات و دستورات دولت تدبیر و امید است؟ دولتی که همواره ندای مهیا کردن بستر برای ورود سرمایه‌گذاران در حوزه‌های مختلف را می‌دهد چگونه این همه ظلم فاحش را می‌بیند و حرکتی انجام نمی‌دهد ؟ در کجای دنیا مرسوم است که سازنده مجتمعی عظیم که ساختش با ترقی و توسعه شهر همراه خواهد بود برای وارد کردن #یک_کامیون_سیمان باید #مبالغی را در قالب‌های مختلف به دستگاههای گوناگون اعم از شهرداری و غیره بپردازد تا #مجوز_ورود کامیون سیمان به شهر صادر گردد؟ مگر نه اینکه شعار استاندار جدید مازندران توسعه گردشگری در استانهای شمالی بواسطه حضور سرمایه‌گذاران بوده و وظیفه مسئولین را زدودن بروکراسی‌های دست و پا گیر اداری می‌داند؟

▫️واقعا آنهمه شعار پرطمطراق دولت در راستای زمینه‌سازی ورود سرمایه‌گذار را چگونه می‌توان با اقدامات غیراصولی شهردار نکا تطبیق داد؟ وقتی مدیریت شهری یک شهر کمر به #جلوگیری_از_توسعه اقتصادی شهرش می‌بندد در پاسخ چه باید گفت؟؟؟

کانال نکایی ام???
? @neka96

دیدگاه های این مطلب

1 نفر دیدگاه خود را در مورد این خبر بیان کردند. شما نفر بعدی باشید

  1. خواهشا مسئولین یه کاری بکنن. همین کارها رو کردن نکا عقب افتاد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *